جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

چند ساعت پس از اعلام رسمی توقف اکران «آااادت نمی‌کنیم» به‌دلیل پخش تیزر از شبکه‌های ماهواره‌ای، این بحران گریبان ۲ فیلم دیگر را هم گرفت و تبلیغات «رسوایی۲» و «ایستاده در غبار» از این شبکه‌ها پخش شد تا مشخص شود سینمای ایران علاوه بر دغدغه در رفتن برخی فیلم‌ها از زیر دست شورای صدور پروانه نمایش، باید با شیطنت‌های شبکه جم هم دست و پنجه نرم کند.

سینما

به گزارش همشهري، هنوز 24ساعت از اعتراف چندباره علي جنتي وزير ارشاد در كوتاهي و اشتباه سازمان سينمايي براي دادن مجوز توليد و اكران به «50كيلو آلبالو» نگذشته بود كه اين بار حكم دادستاني دامن يكي از فيلم‌هاي روي پرده را گرفت. به اين ترتيب، آااادت نمي‌كنيم ابراهيم ابراهيميان به نخستين فيلمي تبديل شد كه به‌دليل تخلف در پخش تيزر از شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان براي مدتي نامعلوم از روي پرده‌ها پايين آمد.

  • دلسوزي براي فرهنگ ايران!

اين اتفاق در حالي افتاد كه تيزرهاي «ننه‌نقلي» همزمان با آااادت نمي‌كنيم در شبكه‌هاي ماهواره‌اي پخش مي‌شود و يكي از اين شبكه‌ها هم از آخرين ساعت‌هاي روز چهارشنبه در اقدامي مشكوك و عجيب اقدام به پخش تيزرهاي رسوايي2و ايستاده در غبار كرد؛ مشكوك از آن رو كه عوامل اين دو فيلم هرگونه ارتباط خود را با شبكه جم تكذيب كرده‌اند و عجيب آنكه در 5هفته گذشته هيچ خبري از تيزرهاي فيلم جديد مسعود ده‌نمكي در ماهواره نبود و فيلم محمدحسين مهدويان هم منتسب به يك نهاد ارزشي و درباره يكي از اسطوره‌هاي دوران دفاع‌مقدس است.

گرچه گفته مي‌شود شوراي پروانه نمايش سازمان سينمايي همه پروانه‌ها را به شرط پخش نشدن تيزر فيلم‌ها از شبكه‌هاي ماهواره‌اي به تهيه‌كنندگان و پخش‌كنندگان مي‌دهد اما بحران ماهواره‌اي سينماي ايران تا پيش از ورود دادستاني به ماجرا چندان جدي نبود. پس از احضار 3تهيه‌كننده به دادسرا، خبر رسيد دادستاني اعلام كرده پخش تيزرهاي تبليغاتي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي به معني توقيف فيلم است و آااادت نمي‌كنيم خيلي زود طعم اين حكم را چشيد تا مشخص شود به واسطه ضعف مديريت، شبكه‌اي مبتذل مي‌تواند اركان سينماي ايران را به لرزه درآورد.

  • بي‌نياز از ياري شبكه‌هاي خارجي

حبيب والي‌نژاد، تهيه‌كننده ايستاده در غبار در واكنش به پخش تيزرهاي فيلم‌ها از شبكه‌هاي ماهواره‌اي به همشهري گفت: «شبكه‌هاي خارجي به راحتي مي‌توانند اين تيزرها را به‌دست بياورند و پخش كنند اما نكته اينجاست كه ايستاده در غبار درباره يك شخصيت و قهرمان بزرگ است و ما قطعا براي اكران و تبليغات آن هم چاره كرده‌ايم. قرار نيست ما براي تبليغ به شبكه‌هاي خارجي متوسل شويم. به‌نظرم اين يك شيطنت و حركت سياسي است و از جانب ما نيست. من به‌عنوان تهيه‌كننده براي ديده شدن و همراهي مردم برنامه‌هاي زيادي دارم كه توسل به شبكه‌هاي خارجي جايي در آنها ندارد.»

  • اعلام برائت 2فيلم ديگر

عوامل توليد و پخش 2فيلم رسوايي2و آااادت نمي‌كنيم هم جداگانه برائت خود را از شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان اعلام كردند. روابط عمومي رسوايي2ضمن محكوم كردن اقدام ناشايست شبكه جم، اعلام كرد هيچ درخواستي براي پخش تيزرهاي تبليغاتي آن هم تيزر مربوط به جشنواره فجر به اين شبكه ارائه نكرده و نخواهد كرد. در متن اطلاعيه آااادت نمي‌كنيم هم آمده است: «ما هم از اتفاق‌هاي حاشيه‌اي فيلم‌هاي در حال اكران و پخش تيزرهاي تبليغاتي در شبكه‌هاي ماهواره‌اي ابراز ناراحتي مي‌كنيم.»

  • مسئوليت با كيست؟

برخي مي‌گويند اگر ساكنان بلندي‌هاي جام‌جم با سينماي ايران مهربان‌تر باشند، شبكه‌اي مثل جم حتي با پخش رايگان تيزر نمي‌تواند آن را به چالش بكشد. اين در حالي است كه به اذعان وزير ارشاد، وقتي فيلمي چون «50كيلو آلبالو» با داشتن مايه‌هاي به لرزه درآوردن اركان خانواده، ترويج روابط ناسالم و غيرمتعارف، داشتن آرايش‌هاي غليظ و الگوسازي غلط مي‌تواند 3‌ماه روي پرده باشد و كسي مسئوليت اكران آن را به‌عهده نگيرد، تب سينماي ايران با پخش چند تيزر از شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان ناگهان به بالاي 40درجه مي‌رسد.

کد خبر 336569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha